Všeobecné
obchodní podmínky
I.
Smluvní strany
1. Webovizitky.cz, zastoupené Ing. Zbyňkem Bartošíkem se
sídlem Anenská
270, 742 42, Šenov
u Nového Jičína, IČ: 87951282, DIČ: CZ8208035253 a Bc. Markem Koziełem se sídlem Na Pustkách 1961, 735 41, Petřvald, IČ: 87832224, DIČ: CZ8308195192 (dále jen "poskytovatel").
2. Osoba (fyzická či právnická), která
si objednala služby u poskytovatele, a která nebyla zbavena odpovědnosti k
právním úkonům (dále jen "uživatel").
II.
Předmět smlouvy
1. Předmětem smlouvy je ustanovení
vztahů pro poskytování on-line služeb v síti Internet (dále jen "služeb")
mezi poskytovatelem a uživatelem. Poskytovatel za tímto účelem vydává podle
§273 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, tyto Všeobecné obchodní podmínky
(dále jen "VOP").
III.
Podmínky poskytování služeb
1. Poskytovatel na základě objednaných
služeb zajistí uživateli nepřetržitý provoz serveru, zajistí možnost umístění
webové prezentace, a to v nejkratší možné době od přijetí platby od uživatele,
za předpokladu, že tomu nebrání okolnosti způsobené třetími stranami.
2. Poskytovatel na základě objednaných
služeb zajistí provoz (registraci, prodloužení, přeregistraci atp.) a
technickou správu domén 2. a nižšího řádu, a to v nejkratší možné době od
přijetí platby od uživatele. Poskytovatel není odpovědný za zmaření registrace,
přeregistrace či prodloužení doménového jména v době čekání na připsání úhrady
od uživatele, v průběhu procesu registrace nebo prodloužení domény, nebo pokud
ke zmaření přispěly jiné okolnosti způsobené třetími stranami.
3. Objednáním doménového jména
(registrace, prodloužení, přeregistrace atp.) uživatel souhlasí s podmínkami
správce daného TLD (Top Level Domain). Poskytovatel nenese odpovědnost za
případné spory vzniklé užíváním doménového jména v rozporu s těmito podmínkami.
Podmínky provozu domén v ccTLD.cz dále upravuje odst. 4 tohoto článku. Podmínky
provozu domén v ccTLD.eu dále upravuje odst. 5 tohoto článku.
4. Je-li součástí objednávky doména v
ccTLD.cz (registrace, prodloužení, přeregistrace atp.), pak poskytovatel ve
vztahu k uživateli vystupuje také jako Registrátor domén v ccTLD.cz (dále jen "registrátor").
Vztah mezi uživatelem a registrátorem se řídí následujícími body:
a. poruší-li registrátor závažným
způsobem části VOP týkající se provozu domény, je uživatel oprávněn smlouvu
vypovědět,
b. uživatel je oprávněn kdykoliv v
průběhu správy domény změnit registrátora (tzn. převést doménu pod jiného
správce),
c. uživatel je povinen seznámit se s
Pravidly registrace doménových jmen v ccTLD.cz (dále jen "pravidla")
a Pravidly alternativního řešení sporů (dále jen "pravidla řešení
sporů"). Aktuální verze pravidel a pravidel řešení sporů je uvedena na
adrese sdružení CZ.NIC (www.nic.cz). Za platný souhlas s pravidly se
považuje:
·
podání objednávky doménového jména, popřípadě služeb,
které jsou s objednávkou doménového jména spojeny,
·
zaplacení objednávky doménového jména (registrace,
prodloužení, přeregistrace atp.), popřípadě služeb, které jsou s objednávkou
doménového jména spojeny,
·
zahájení užívání doménového jména uživatelem, i
·
jakýkoliv další úkon uživatele vůči registrátorovi,
týká-li se změny záznamů o doménovém jméně vedeném v centrálním registru domén.
d. Souhlas s pravidly řešení sporů je
definován v dokumentu "Pravidla alternativního řešení sporů sdružení
CZ.NIC". Uživatel je povinen souhlas s pravidly řešení sporů udělit dle
platného ustanovení daného dokumentu a to i opakovaně, dojde-li ke změně
pravidel řešení sporů.
e. objedná-li uživatel registraci nebo
prodloužení doménového jména na jiného vlastníka než sebe, je povinen zajistit
souhlas skutečného vlastníka (telegraficky či elektronicky) s VOP, pravidly a
pravidly řešení sporů, viz. odst. 4., bod c) tohoto článku. Registrátor je
oprávněn si tento souhlas i dodatečně od uživatele vyžádat a ten je povinen jej
na výzvu registrátora bezodkladně doložit,
f. uživatel uděluje souhlas
registrátorovi se zpřístupněním údajů sloužících pro registraci domény sdružení
CZ.NIC, jakožto i ve veřejné dostupné databázi centrálního registru domén
(WHOIS databázi).
5. Je-li součástí objednávky doména v
ccTLD.eu (registrace, prodloužení, přeregistrace atp.), pak poskytovatel ve
vztahu k uživateli vystupuje také jako Registrátor domén v ccTLD.eu (dále jen "registrátor").
Vztah mezi uživatelem a registrátorem se řídí následujícími body:
a. uživatel souhlasí, že splňuje
požadavky čl. 3 Nařízení č. 874/2004, a že podle svého vědomí je žádost o
registraci doménového jména učiněna v dobré víře a neporušuje žádná práva třetí
strany, jak je stanoveno ve čl. 3 Nařízení č. 874/2004. Na požádání je uživatel
povinen neprodleně registrátorovi poskytnout dokumenty, které prokazují, že
uživatel naplňuje podmínky čl. 3 Nařízení č. 874/2004,
b. uživatel je oprávněn kdykoliv v průběhu
správy domény změnit registrátora (tzn. převést doménu pod jiného správce),
c. uživatel je povinen seznámit se s
Pravidly registrace doménových jmen v ccTLD.eu (dále jen "pravidla").
Aktuální verze pravidel je uvedena na adrese sdružení EURid (www.eurid.ce). Za platný souhlas s pravidly se považuje:
·
podání objednávky doménového jména, popřípadě služeb,
které jsou s objednávkou doménového jména spojeny,
·
zaplacení objednávky doménového jména (registrace,
prodloužení, přeregistrace atp.), popřípadě služeb, které jsou s objednávkou
doménového jména spojeny,
·
zahájení užívání doménového jména uživatelem, i
·
jakýkoliv další úkon uživatele vůči registrátorovi,
týká-li se změny záznamů o doménovém jméně vedeném v centrálním registru domén.
d. uživatel souhlasí, že splňuje
všechny požadavky stanovené v Pravidlech, mimo jiné také požadavky Nařízení EU
č. 733/2002 a Nařízení ES č. 874/2004, která stanovují všeobecné podmínky
způsobilosti pro doménová jména. Nesplnění těchto požadavků může mít za
následek ukončení registrace domény s okamžitou platností,
e. objedná-li uživatel registraci nebo
prodloužení doménového jména na jiného vlastníka než sebe, je povinen zajistit
souhlas skutečného vlastníka (telegraficky či elektronicky) s VOP a Pravidly,
viz. odst. 5., bod c) tohoto článku. Registrátor je oprávněn si tento souhlas i
dodatečně od uživatele vyžádat a ten je povinen jej na výzvu registrátora
bezodkladně doložit,
f. uživatel uděluje souhlas
registrátorovi se zpřístupněním údajů sloužících pro registraci domény sdružení
EURid, jakožto i ve veřejně dostupné databázi centrálního registru domén (WHOIS
databázi).
6. Uživatel je odpovědný za objednávky
učiněné u poskytovatele, a to jakoukoli formou. Uživatel potvrzuje, že údaje
uvedené v objednávce jsou pravdivé, a že nezatajil žádnou skutečnost, která by
bránila uzavření smlouvy. Uživatel má povinnost udržovat kontaktní údaje po
celou dobu trvání smluvního vztahu aktuální. Poskytovatel si může vyžádat
dodatečné informace pro zjištění a ověření totožnosti uživatele, jakož i jeho
způsobilosti k právním úkonům.
7. Poskytovatel se zavazuje, že osobní
údaje uživatele nepostoupí třetím stranám, s výjimkou subjektů zajišťujících
pro poskytovatele registrace doménových jmen, provozovatele WHOIS databází (viz
také odst. 4, bod e) a odst. 5, bod f) tohoto článku) a orgánů činných v
trestním řízení. Poskytovatel neodpovídá za chyby způsobené uvedením mylných
a/nebo nepravdivých údajů uživatelem.
8. Uživatel objednáním služeb stvrzuje,
že se seznámil s VOP poskytovatele, a že s nimi bez výhrad souhlasí.
9. Uživatel je obeznámen se
skutečností, že služby jemu poskytované jsou výhradně pro jeho potřebu a nesmí
poskytování služeb postoupit třetím stranám bez výslovného souhlasu
poskytovatele.
10. Uživatel je odpovědný za škodu,
kterou svým neoprávněným, ať úmyslným či neúmyslným, užíváním služeb způsobí
poskytovateli nebo třetím stranám.
11. Poskytovatel zajistí uživateli
technickou podporu (v závislosti na zvoleném tarifu) a zajistí kontrolu nad
svými technickými prostředky.
12. Uživatel se zavazuje, že data
ukládaná na serveru nebudou v rozporu s českým právním řádem. Uživatel je sám
odpovědný za data, která byla uložena na serveru pod uživatelským účtem po dobu
trvání poskytování služeb. Poskytovatel je oprávněný bez vědomí uživatele
odstranit nebo znepřístupnit soubory, jejichž obsah je v rozporu s platnými
zákony.
13. Za nefunkčnost služeb, které
uživatel zaviní svým neodborným jednáním, poskytovatel nenese odpovědnost.
14. V průběhu poskytování služeb může
docházet k výpadkům, omezením či snížení kvality služeb. Poskytovatel nenese
odpovědnost za škody způsobené nefunkčností serveru, porušením či ztrátou dat
nebo za škody způsobené třetími stranami. Je však povinen tyto skutečnosti
eliminovat na minimum jemu dostupnými prostředky.
15. Zjistí-li uživatel v průběhu užívání
služeb bezpečnostní či technickou závadu, je povinen neprodleně tuto skutečnost
oznámit poskytovateli prostřednictvím webového formuláře www.webovizitky.cz.
16. Poskytovatel má právo na plánovanou
odstávku serverů za účelem údržby, upgrade software nebo hardware, a to v
maximální výši 90 minut měsíčně. Poskytovatel bude dle okolností tyto odstávky
provádět v době snížené zátěže serverů (noční hodiny, dny pracovního klidu).
Nevyčerpaná doba plánovaných odstávek se sčítá zejména pro účely provedení
rozsáhlejších úkonů. Plánovanou odstávku je poskytovatel povinen ohlásit 24h
předem a to na místech k tomu určených.
17. Uživatel má za povinnost chránit
přidělené přístupové údaje k poskytnutým službám před zneužitím třetími
stranami. Za zneužití údajů třetími stranami způsobené nedbalostí či ztrátou
uživatelem nenese poskytovatel odpovědnost.
18. Uživatelský účet pro přístup k
administraci služeb na portálu www.webovizitky.cz (dále jen "účet správce")
disponuje absolutním oprávněním pro správu všech služeb přidružených k tomuto
účtu. V případě zapomenutého hesla k účtu správce provede poskytovatel reset
hesla a nové náhodně vygenerované heslo poskytne uživateli výhradně některým z
následujících způsobů:
a. zasláním nového hesla na e-mailovou
adresu fakturačního kontaktu (případně na "e-mail pro přístupové
údaje") na základě žádosti o reset hesla na portálu www.webovizitky.cz,
b. zasláním nového hesla pozemní poštou
na adresu fakturačního kontaktu,
c. oproti platnému průkazu totožnosti v
místě provozovny poskytovatele.
19. Poskytovatel je oprávněn učinit
změnu přístupových údajů bez souhlasu uživatele, a to v případě naléhavého
zásahu nebo vyžadují-li to okolnosti pro bezproblémové poskytování služeb.
20. Uživatel bere na vědomí, že
e-mailové zprávy zaslané poskytovatelem na kontaktní adresu uživatele jsou
považovány za doručené okamžikem jejich odeslání.
21. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny
parametrů poskytovaných služeb a jejich cen. Současně je povinen změnu uvést na
svých internetových stránkách.
22. Práva a povinnosti vyplývající z VOP
automaticky přechází na právní nástupce smluvních stran. Převod práv a
povinností uživatele na třetí osobu je platný pouze s předchozím písemným
souhlasem poskytovatele.
IV.
Provozní podmínky
1. Poskytovatel na základě objednaných
služeb zajistí uživateli přístup k diskovému prostoru pro umístění webových
prezentací (FTP), e-mailovým schránkám a databázím.
2. Špatně napsané nebo nefunkční
skripty/soubory, které nadměrně zatěžují server a jeho systémové prostředky,
mohou být bez předchozího upozornění odstaveny/vymazány.
3. Překračuje-li uživatel opakovaně
maximální měsíční přenos dat specifikovaný tarifem (dále jen "traffic"),
bude mu automaticky tarif změněn na vyšší a rozdíl v ceně vyúčtován. Uživateli,
který zneužívá neomezený traffic pro cílené zatěžování serveru nebo konektivity
poskytovatele nebo nadměrně zatěžuje systémové prostředky poskytovatele na úkor
jiných uživatelů, může být velikost měsíčního přenosu dat omezena.
4. Uživatel bere na vědomí, že webová
prezentace, kterou provozuje na serverech poskytovatele, je svým zaměřením
určena především pro přenos dat do sítě NIX nebo CBIX. Uživateli, u jehož
webové prezentace přenos dat mimo ČR (dále jen transit) výrazně převyšuje
traffic v rámci ČR nebo několikanásobně překračuje průměrný transit běžný u
poskytovaných služeb dle tarifu, může být poplatek za měsíční transit
poskytovatelem zpětně vyúčtován. Pokud uživatel předpokládá větší míru trafficu
nebo transitu, je povinen tuto skutečnost oznámit poskytovateli, který
uživateli navrhne odpovídající individuální podmínky pro poskytování on-line
služeb.
5. Veškeré pokusy o cílené poškození
nebo vyřazení z provozu služeb provozovaných poskytovatelem, či jiných
periferií mající vliv na chod služeb poskytovatele, je přísně zakázáno. Při
jakémkoliv náznaku o tuto činnost ze strany uživatele má poskytovatel právo
okamžitě ukončit poskytování služeb uživateli bez jakékoliv náhrady.
6. Garantovaná dostupnost služeb se
nevztahuje na plánované odstávky dle čl. III. odst. 16. Měření dostupnosti
provádí poskytovatel, rozhodující je však nezávislá statistika měření
dostupnosti prováděná provozovatelem telehousingových služeb. V případě nedodržení
garantované měsíční dostupnosti, má uživatel nárok na prodloužení služeb o
další měsíc zdarma. Poskytovatel je povinen výpadky klientských serverů
zveřejňovat na svých internetových stránkách.
7. Na serverech poskytovatele je
výslovně zakázáno:
a. ukládat, nabízet nebo šířit obsah,
který je v rozporu s Českým právním řádem a platnými mezinárodními úmluvami
nebo hanobí dobré jméno poskytovatele,
b. provozovat game servery, warez
servery, chat servery, download servery, stream servery, file servery, banner
servery, servery nabízející nelegální software a servery nadměrně vytěžující
databázový server,
c. hromadné rozesílání e-mailových
zpráv,
d. provozovat servery s eroticky
laděnou tématikou (vyjma tomuto účelu určeným tarifům),
e. provozovat servery, které i jen z
části zasahují do výše zmíněných bodů (posouzení je výhradně na poskytovateli).
8. Poskytovatel má právo bez
předchozího upozornění znepřístupnit nebo odstranit ze serverů data, která
kterýmkoliv způsobem porušují body odstavce 7. tohoto článku. Zároveň
poskytovatel může uživateli, který takto vědomě porušil smluvní podmínky, bez
náhrady vypovědět smlouvu.
9. Poskytovatel není odpovědný za
případný ušlý zisk a vzniklé škody v důsledku užívání poskytovaných služeb. V
případě vzniku škodní události má smluvní strana nárok na náhradu v míře
skutečně prokázané škody. Smluvní strany se dohodly, že maximální výše úhrady
veškeré škody způsobené ze strany poskytovatele uživateli činí pětinásobek výše
měsíční úhrady za objednanou službu.
10. Pokud dojde ze strany uživatele ke
změně DNS u domény na jiné než poskytovatele, není poskytovatel povinen
poskytovat uživateli i nadále své služby.
11. Poskytovatel se zavazuje vykonat
všechny dostupné náležitosti, které povedou k minimalizaci výpadků a obnovení
funkčnosti serverů v případě výpadku.
12. Je zakázáno nasměrovat/přesměrovat
doménu uživatele na servery poskytovatele, pokud pro tuto doménu není zřízen
řádný tarif u poskytovatele nebo pokud k tomuto úkonu nebyl dán výslovný
souhlas ze strany poskytovatele.
V.
Platební podmínky
1. Uživatel je povinen uhradit veškeré
poplatky za služby poskytnuté poskytovatelem.
2. Uživatel se zavazuje provádět platbu
poskytovateli pod přiděleným variabilním symbolem. Veškeré poplatky související
s uskutečněním platby jsou hrazeny ze strany uživatele (např. poplatky za uskutečnění
zahraniční platby atp.).
3. Poskytovatel vrací bankovní platby
(snížené o bankovní poplatky) z důvodu:
a. odstoupení od smlouvy dle čl. V.
odst 10.,
b. chybného zaslání úhrady ze strany
uživatele, převyšuje-li částka k vrácení 100 Kč, v opačném případě bude částka
použita na pokrytí administrativních nákladů souvisejících s chybně provedenou
platnou.
4. Poskytovatel se zavazuje po přijetí
peněžních prostředků na účet vystavit uživateli fakturu za poskytnuté služby.
5. Poskytovatel se zavazuje poskytnout
uživateli zaplacené služby, a to v co nejkratším možném čase, nebrání-li tomu
okolnosti způsobené třetími stranami.
6. Veškeré ceny jsou cenami konečnými
(není-li uvedeno jinak). Úhrada za poskytování služeb bude uživateli
fakturována ve výši stanovené platnými právními předpisy.
7. Vyplývá-li ze zákona č. 235/2004 Sb.
o dani z přidané hodnoty uživateli nárok na účtování nulové DPH za služby (týká
se pouze subjektů mimo ČR), je uživatel povinen na tuto skutečnost
poskytovatele upozornit a současně s tím doložit příslušná osvědčení. Následně
bude uživateli u objednávky nastavena nulová sazba DPH.
8. Plátce z členského státu Evropské
unie má možnost provést úhradu na bankovní účet poskytovatele v měně EUR.
Platný seznam bankovních účtů poskytovatel uvádí na příslušné faktuře a na
internetových stránkách www.webovizitky.cz. Kurz přepočtu na EUR na vydané
faktuře se stanovuje dle devizového kurzu ČSOB (Československá obchodní banka,
a.s.) platným ke dni vystavení faktury.
9. Poskytovatel bude vystavovat faktury
prostřednictvím elektronického systému ve formátu PDF. Výtisk této faktury je
dle §26 odst. 4 novele zákona 235/2004 Sb. považován za plnohodnotný originál
daňového dokladu. Na žádost uživatele zašle poskytovatel fakturu pozemní poštou
na adresu fakturačního kontaktu. Manipulační poplatky se řídí aktuálním ceníkem
poskytovatele. Veškeré poskytovatelem vystavené daňové doklady budou klientovi
dostupné také v administraci služeb na portálu www.webovizitky.cz po dobu trvání jeho uživatelského účtu.
10. Uživatel je oprávněn odstoupit od
smlouvy bez udání důvodu nejpozději do převzetí nebo doručení faktury za
provedené služby před uhrazením částky za objednané služby. Odstoupení od
smlouvy je účinné doručením písemného odstoupení Dlužníka Poskytovateli na
elektronickou adresu poskytovatele, nebo poštou. V případě odstoupení od
smlouvy nejpozději do převzetí nebo doručení faktury za provedené služby před
uhrazením částky za objednané služby, je uživatel povinen uhradit Poskytovateli
storno poplatek za dosud provedené služby, který činní 2.000 Kč bez DPH.
VI.
Závěrečná ustanovení
1. Není-li dohodnuto jinak, je smlouva
uzavřena na dobu odpovídající fakturačnímu období zvoleného uživatelem (standardně
jeden rok). V případě zpoždění úhrady delší než 14 dnů při prodloužení smlouvy
o další období, je poskytovatel oprávněn uživateli odepřít poskytované služby
do doby, než dlužnou částku uhradí. Za rozhodné se považuje datum připsání
fakturované částky ve prospěch účtu poskytovatele, případně datum přijetí
hotovosti.
2. Porušení smlouvy ze strany uživatele
může mít za následek okamžité ukončení služeb, přičemž uživatel nemá nárok na
vrácení poměrné částky.
3. Uživatel souhlasí se zpracováním
údajů vedených při registraci v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů.
4. Uživatel souhlasí se zasíláním
informačních e-mailů od poskytovatele, tento souhlas je uživatel oprávněn
kdykoliv písemně odvolat.
5. Ostatní ustanovení a právní vztahy z
nich vyplývající se řídí Obchodním zákoníkem České republiky v platném znění.
6. Rozhodným jazykem VOP mezi
poskytovatelem a uživatelem je český jazyk. Jsou-li VOP nebo jakýkoliv dokument
vyhotoven ve více jazykových verzích, platí česká jazyková verze. Překlady do
jiných jazyků jsou pouze informativní.
Tyto VOP nabývají platnosti dne 1.11.2019.